Levende Legekultur deltog på uddannelsesdebatten

Posted: 5 september

Levende Legekultur deltog på uddannelsesdebatten!

Her fortalte vi om den voksnes rolle og de bedste rammer for farlig, fri og fælles leg

Legekultur skal prioriteres som et afgørende fokusområde i skoler og dagtilbud. Det kræver både pædagogisk og strukturel udvikling, men først og fremmest må de voksne tage ansvar, skabe bedre rammer og give legen videre. Projektindsatsen Levende Legekultur handler om at give legen videre, fordi leg er sjovt – og fordi leg er vigtigt. Indsatsen inspirerer pædagoger og lærere og præsenterer redskaber til at integrere leg som fundament for trivsel og fællesskab.

I workshoppen fik deltagerne indblik i projektindsatsens tilgang og konkrete metoder i forhold til at styrke legekultur og dannelse på tværs af dagtilbud, skole og fritid. Vi diskuterede, reflekterede over og oplevede legekultur på egen krop.  Levende Legekultur er en langsigtet indsats i fem kommuner, baseret på aktionslæring og samskabelse, der skal styrke legekulturen i hele Danmark med henblik på at skabe bedre og blivende rammer for farlig, fri og fælles leg.

Hør lektor Ditte Alexandra Winther-Lindqvist opsummere de vigtigste pointer fra debatten i denne lille video.

Hey, like this? Why not share it with a buddy?

Related Posts

Scroll til toppen